Workshopleider

Een goede workshopleider begint altijd met de vraag: “Waarom wordt deze workshop georganiseerd?” In het verlengde daarvan volgen vragen als: “Wat is de noodzaak en de urgentie van de workshop?” Pas daarna stelt hij vragen als: “Voor wie is de workshop bedoeld? Wat willen we met elkaar bereiken? Wat zijn de beschikbare middelen? Hoe gaan we te werk?” De cruciale succesfactor voor een geslaagde workshop ligt al in het woord besloten: Er zal gewerkt moeten worden !! De deelnemers spelen de hoofdrol in het programma dat de workshopleider heeft samengesteld. Een programma dat bestaat uit duidelijke doelstellingen, toepasselijke oefeningen, relevante kennis en informatie of uit een prikkelende casuïstiek. De workshopleider richt zich dus voornamelijk op het faciliteren, inspireren, observeren, samenvatten, doorvragen, sturen en bijsturen. Hij is als het ware de reisleider die de deelnemers meeneemt op een expeditie in zichzelf.

4. Workshopleider

Recente workshops

  • Essent – Creativiteit & Innovatiekracht
  • Bosch – Teamspirit & Samenwerking
  • Dozy B.V. – Missie, Visie & Strategie
  • Rijkswaterstaat – Pitchen & Personal Branding
  • Quadia Online Video – Klantgerichtheid
  • Ond. Ver. Beesd – Creatief Ondernemerschap
  • Dept Agency – Overtuigen & Beïnvloeden
  • KLM – Corporate Storytelling
  • Exxon Mobil – Effectieve Teambuilding
  • Incassade Nederland – Creatieve Strategie
  • Gem. Noordoostpolder – Communicatie
  • Omega Pharma / Perrigo – Teamspirit
  • Gem. Groningen – Creativiteit & Innovatie