Overtuigen & Beïnvloeden

in overleg

2 tot 500

naar wens

De kunst van het overtuigen wordt in de huidige tijd van moordende concurrentie en kritische, veeleisende klanten steeds belangrijker. Overtuigingskracht wordt gezien als een van de belangrijkste competenties in de toekomst. Wie overtuigd is van zijn eigen visie en zijn boodschap glashelder en vol zelfvertrouwen kan overbrengen, is van invloed op de beleving en de besluitvorming van anderen. Overtuigingskracht is, net als bij de kunst van het onderhandelen, een apart specialisme van de communicatie. En dus kun je het leren. Sprekers en leiders met overtuigingskracht combineren lef met focus. Het lef om de ander op respectvolle, maar daadkrachtige wijze aan te spreken. En de focus om trouw te blijven aan je eigen visie en motivatie.

10. Overtuigen & Beïnvloeden

Leerdoelen & Resultaat

  • Deelnemers leren doeltreffend debatten te leiden en discussies te voeren.
  • Deelnemers leren om assertief te reageren en te beargumenteren.
  • Deelnemers zijn in staat “tegenstanders” vakkundig voor zich te winnen. 
  • Deelnemers leren de besluitvorming van anderen op subtiele wijze te beïnvloeden.
  • Deelnemers trainen zich in focus, zelfbewustzijn, zelfbeheersing en zelfreflectie.